vrouw bed pijn klachten

De héle maand happy!

Kort effectief coachingstraject voor vrouwen met PMS

Elke maand dezelfde ellende?

Als jij de hele maand wil genieten van het leven zonder elke keer jezelf en je rust te verliezen, dan ga je nu ontdekken hoe dat kan.


Voor veel vrouwen is elke maand opnieuw de menstruatie een periode vol frustratie, lichamelijke klachten en onbegrepen emoties. Dagen, soms wekenlang voordat je ongesteld moet worden, ervaar je klachten als hoofdpijn, prikkelbaarheid, food cravings en mood swings. Vaak onbegrepen door je naaste omgeving. Je bent jezelf elke maand opnieuw even verloren.


Het is lastig om in deze tijd voldoende rust te voelen, alles even uit handen te laten vallen en grip te houden op je leven. Het ontbreekt je aan begrip dat je even jezelf niet bent, zelf geloof je dat het er gewoon bij hoort en vaak voel je je machteloos dat je weer niet kunt functioneren omdat je hormonen uit balans zijn.


Dus ga je maar door.


Maar er is een antwoord waarmee je je levenslust terug kunt krijgen. Zelfs als je ongesteld moet worden, je huishouden door moet draaien en je niet weer ziek op je werk kunt verschijnen.


In een wereld waarin de meeste vrouwen het gevoel hebben de ballen altijd hoog te moeten houden, heb je namelijk twee opties: elke maand je levenslust verliezen; of de regie in eigen handen nemen. Het PMS-plan helpt je om dat laatste te doen. 


Dit prachtig geproduceerde traject helpt je ontdekken hoe je werkelijk grip kunt krijgen op je leven zonder PMS. En geeft je naast de coaching een concreet stappenplan om dat ook te bereiken.


Met de 4 stappen van het PMS-plan word je bewust van je hormonen en hoe deze werken en heb je zelf invloed op je cyclusgezondheid. Schrap ontstekingsbevorderende voeding, stabiliseer je oestrogenen, houd je spijsvertering, darmen en lever gezond en verminder je stress. Niet met symptoombestrijding, maar met het aanpakken van de oorzaak. 

Anne-Kathrin profielfoto

"Haar aanpak op maat werkte voor mij onwijs goed, iets wat bij andere programma's vaak ontbreekt. Ik raad het traject met Ellen zeker aan, als je aan de slag wil met een gezondere levensstijl en jouw PMS-klachten wil verminderen!"


Anne-Kathrin 

3 Belangrijke pijlers voor meer levenslust

Zandloper

Reguleren

Je hele cyclusgezondheid draait om progesteron. Progesteron is het meest dominant in de 2e helft van je cyclus en oestrogeen in de 1e helft.

Op deze manier houden deze hormonen elkaar mooi in evenwicht, zodat je geen last van klachten hebt en je sekshormonen evenwichtig met elkaar samenwerken.

Bij PMS is er echter altijd sprake van verlaagd progesteron ten opzichte van oestrogeen.

Vrouwensymbool

Stabiliseren

Oestrogeen is een geweldig hormoon. Oestrogeen zorgt ervoor dat jij je die 2 weken na je menstruatie op en top voelt omdat het o.a. een boost geeft aan serotonine, je gelukshormoon.

Bij een teveel aan oestrogeen kun je juist heel vervelende klachten ervaren. We noemen dit excessief oestrogeen, ook wel oestrogeendominantie genoemd. 

Door oestrogeen in balans te houden, kun je excessief oestrogeen voorkomen. 

Hart groen

Optimaliseren

Chronische ontsteking verstoort je hormonale communicatie en tast de aanmaak en werking van progesteron aan en je oestrogeendetoxificatie. Dit zorgt ervoor dat je nog meer progesteron nodig hebt.

Chronische ontsteking kan ontzettend veel oorzaken hebben als stress, insulineresistentie, infectie, milieutoxines en spijsverteringsproblemen. 

Tijd om de vicieuze cirkel te doorbreken.

Neem de regie in eigen handen

Grip op je leven zonder PMS

Er rust nog steeds een taboe op menstruatie. Er wordt weinig (juiste) voorlichting gegeven en daarom wordt ook door de meeste vrouwen gedacht dat menstruatieklachten bij hun cyclus horen. En als ze dat niet denken, gaan ze naar de huisarts en schrijft deze vaak de anticonceptiepil voor als oplossing voor menstruatieproblemen zoals PMS. Symptoombestrijding in plaats van te zoeken naar de oorzaak en deze oplossen. Zonder bewust te zijn van je eigen lichaam en je eigen cyclus.

Zonder die bewustwording en met alleen symptoombestrijding, zal dat uiteindelijk leiden naar nog meer klachten. Naar nog meer slaapproblemen, nog meer ruzies met je partner, nog meer vreetbuien, nog minder energie en nog meer onzekerheid. 

Het is tijd om voor jezelf te kiezen, de regie in eigen handen te nemen en grip te krijgen op je leven zonder PMS (Het PMS-plan). Want als jij je bewust wordt van je hormonen en hier grip op krijgt, krijg je je levenslust terug. Raak je je klachten kwijt. Waardoor je weer volledig kunt genieten van het leven, in plaats van jezelf elke maand te verliezen.

DIT IS HOE HET GAAT...


Elke vrouw krijgt tijdens haar puberteit te maken met het geslachtshormoon oestrogeen en vervolgens de menstruatiecyclus.


Het hormoon oestrogeen is dan nieuw voor haar lichaam en reageert hier sterk op. 

Ze krijgt op dit moment nog geen eisprong en maakt dus ook nog geen progesteron aan. 


Omdat progesteron er dan nog niet is, heeft oestrogeen de overhand en dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van haar hevige en onregelmatige menstruaties de eerste jaren.


Na een tijd begint de ovulatie (eisprong) en maakt ze ook progesteron aan. 

Progesteron biedt tegenwicht aan oestrogeen en houdt het in balans. 


De menstruaties worden lichter en regelmatiger. 

Het proces van een volledig ontwikkelde menstruatiecyclus kan jaren duren.


Vroeger (helaas nu ook nog vaak) werd aan een meisje al snel de anticonceptiepil voorgeschreven voor een goed en makkelijk verloop van de menstruatiecyclus. 


Zij heeft dan geen eigen hormonen meer, maar synthetische hormonen. 

Deze werken heel anders dan haar eigen hormonen. 

Ze schakelen haar eigen hormonen uit en kunnen veel problemen voor haar gezondheid veroorzaken.


Wanneer zij niet tijdens de eerste jaren van je menstruatiecyclus begint met anticonceptie, is het heel normaal dat haar cyclus nog onregelmatig is. 

Haar lichaam is nog niet gewend aan de geslachtshormonen oestrogeen en progesteron. 


Vanaf het moment dat ze een eisprong krijgt (ovuleren), zal ze ook progesteron aanmaken. 

Een gezonde menstruatiecyclus is afhankelijk van progesteron.


Voldoende aanmaak van progesteron, en dus een gezonde cyclus, is afhankelijk van een aantal factoren zoals optimale voeding, goed kunnen omgaan met stress, voldoende slaap en beweging. 


Als door verschillende oorzaken haar oestrogeenlevels te hoog worden ten opzichte van progesteron, dan krijgt ze een disbalans tussen progesteron en oestrogeen.

Eén van de redenen van het ontstaan van PMS.

Ook insulineresistentie en chronische ontstekingen zijn een oorzaak.

En een overactief stress-systeem.


Naarmate dat ze ouder worden, hebben veel vrouwen het idee dat ze altijd alle ballen hoog moeten houden.

In het huishouden, op het werk, voor de partner, in haar sociale kringen en ook nog voor haarzelf.


Dit geeft haar stress.


Ook sociale stress (sociale druk), financiële stress, lichamelijke stress zoals een tekort aan bepaalde vitamines en mineralen, roken en overgewicht zijn stress voor het lichaam en funest voor een gezonde cyclus.


Ze krijgt last van lichamelijke en emotionele klachten zoals slapeloosheid, prikkelbaarheid, mood swings, pijnlijke borsten en nog veel meer.


Ze is helemaal uit balans. 

Niet alleen zij, maar ook haar naaste omgeving. 

Ze verliest zichzelf en haar levenslust. 

Elke maand opnieuw.

Jaren van haar leven.


Sommigen gaan op zoek. 

En komen erachter dat dit niet bij een gezonde cyclus hoort. 

Ze nemen de regie in eigen handen. 

Ze krijgen weer grip op hun leven, zonder PMS.

Het PMS-plan.

DE OPLOSSING


Waar jezelf elke maand verliezen draait om pijn, angst, onrust, onbegrip en onzekerheid, draait de regie in eigen handen nemen om levenslust, genieten, energie, vrijheid en bewustwording.


In plaats van elke maand met pijn in bed, wil jij elke ochtend volop energie uit bed springen.        


In plaats van knallende ruzies met je partner, wil jij volledig van hem genieten tussen de lakens.


In plaats van onzeker te zijn over je uiterlijk, wil jij stralen van zelfvertrouwen zodat iedereen naar je kijkt.


In plaats van onbegrip van je collega's als je je weer ziek meldt, wil je gemotiveerd en gedreven je taken afronden. 


De regie in eigen handen nemen.

Zodat je kunt genieten in plaats van verliezen. 


Want waarom verliezen vrouwen met PMS zichzelf, jarenlang elke maand opnieuw?


Ze denken dat dit bij hun cyclus hoort.

Ze weten niet hoe hun lichaam werkt. 

Ze zijn zich totaal niet bewust van hun hormonen.


Dit is dan ook wellicht het grootste geheim van PMS:

PMS hoort niet bij een gezonde menstruatiecyclus.


Vrouwen die verliezen zijn elke maand bang om niet meer aantrekkelijk gevonden te worden.

Vrouwen die de regie in eigen handen nemen, lopen trots en zelfverzekerd rond.


Vrouwen die verliezen hebben elke keer hoofdpijn als hun partner seks wil.

Vrouwen die de regie in eigen handen nemen, krijgen hun libido weer terug. 


Vrouwen die verliezen zijn elke maand prikkelbaar en hebben last van mood swings.

Vrouwen die de regie in eigen handen nemen, ervaren levenslust en genieten van de kleine dingen. 


Vrouwen die verliezen leren elke maand leven met hun lichamelijke en emotionele klachten.

Vrouwen die de regie in eigen handen nemen, leren hoe hun hormonen werken en kunnen hiermee omgaan.


Vrouwen die verliezen worden geleefd door het leven.

Vrouwen die de regie in eigen handen nemen, zijn bewust en maken betere keuzes.


Jij kunt kiezen om de regie in eigen handen te nemen.

Bij elke stap zul je meer bewustwording krijgen.

Bij elke stap krijg je meer grip op je cyclus.


Omdat jij die levenslust wilt voelen.

Omdat jij van jezelf houdt.


En dan, leef je weer.

Nandine

"Ik wist niet goed wat ik kon verwachten en ging er blanco in, maar Ellen was vanaf het begin super duidelijk en behulpzaam en ik was onder de indruk van haar kennis over alle hormonen. Met haar uitleg kon ik meteen aan de slag. Ook na het consult kon ik nog vragen stellen of op hulp rekenen wat me erg hielp. Gaaf om zo snel al verschil te merken! Dat maakte me extra gemotiveerd om verandering aan te brengen in mijn lifestyle. Dikke aanrader! Alleen al voor de inzichten over je lijf die je krijgt!"


Nandine 

Vertrouwen in jezelf, verbinding met jezelf en vrijheid voor jezelf

Pak je leven terug. En leef.

  • Welk effect bepaalde voedingsmiddelen op je gezondheid en op je cyclus hebben en welke voor jouw PMS de grootste trigger is 
  •  Waarom de reguliere behandeling van PMS met de anticonceptiepil juist alles verergert en wat je dan wel kunt doen
  • Waarom teveel alcohol not done is bij PMS en hoeveel glaasjes je wel zou mogen drinken
  • Hoe je zelf kunt zorgen voor een gezonde spijsvertering, darmen & lever, die nodig zijn voor je cyclusgezondheid
  • De meest effectieve supplementen die je ondersteunen bij je strijd tegen PMS, die je rust geven en je weerbaarder maken tegen stress
  • Hoe je kunt leven volgens de seizoenen van je cyclus. Ontdek dat elke periode in je cyclus  bepaalde voor- en nadelen heeft die je kunt benutten als je ze toepast in je leefstijl.

De 4 stappen van het PMS-plan

STAP 1: SCHRAP ONTSTEKINGSBEVORDERENDE VOEDING

Welke voedingsmiddelen zijn triggers voor je PMS? Bij deze stap ontdek je welke voeding jij beter kunt laten staan en wat je in plaats daarvan als alternatief kunt gebruiken, inclusief menusuggesties.

STAP 2: STABILISEER JE OESTROGENEN

Waarom bij PMS je progesteron altijd te laag is ten opzichte van oestrogeen. Een aantal manieren om je hormonen progesteron en oestrogeen in balans te houden, waardoor je PMS klachten verbeteren. 

STAP 3: SPIJSVERTERING, DARMEN & LEVER GEZOND

Zonder gezonde spijsvertering, darmen & lever, geen gezonde hormoonbalans. Tips om deze zoveel mogelijk te ondersteunen en gezond te houden. 

STAP 4: STRESS VERMINDEREN

Stress is één van de grootste boosdoeners van PMS en kan je klachten zelfs verdubbelen! Hoe ga je met stress om en wat zijn makkelijke manieren om je stress te verminderen.
aan het werk

Voorkom stress en verspilling van tijd en energie

Gebruik mijn kennis en ervaring

30+ bestudeerde boeken op het gebied van voeding, gezondheid, hormonen, cyclus, leefstijl, het lichaam en epigenetica

5 jaar aan ondernemerschap en het bouwen van een succesvolle business in voeding & gezondheid

€ 13.000 aan gevolgde opleidingen en trainingen

10+ jaar als ervaringsdeskundige 


Bespaar jezelf het leed wat ik heb geleden en de energie die het mij heeft gekost.

Geen symptoombestrijding maar bewustwording. Zodat jij je lichaam en hormonen leert kennen.

Waardoor jij zelfverzekerder, bewuster en vrijer door je maand gaat. Daar heb je zelf ontzettend veel aan.

Maar zal ook een wereld van verschil betekenen voor de mensen om je heen.


Als je vandaag inschrijft krijg je ook:

Waarschijnlijk denk je nu: "Oké, dit ziet er indrukwekkend uit. Maar wat nou als ik meer verdieping wil? Of als ik meer aandacht wil besteden aan mijn leefstijl?"


Goed nieuws. Je ontvangt de volgende bonussen als je je vandaag inschrijft:

BONUS 1
Cyclus- & seizoenenkalender

In elke fase van je cyclus zijn andere hormonen dominant, waardoor jij je steeds anders voelt. Het is heel normaal dat je hormonen fluctueren, dit is een cyclisch patroon met je ovulatie en de enige manier om ze aan te maken. Om ervoor te zorgen dat je niet zoveel last hebt van deze fluctuaties, kun je (naast het PMS-plan) leven volgens de seizoenen van je cyclus.


De cyclus van de vrouw is een maan(d)cyclus. In deze maandcyclus doorloopt een vrouw 4 fasen; folliculaire fase, ovulatie (eisprong), luteale fase en de menstruatie. De fasen zijn vergelijkbaar met de seizoenen winter, lente, zomer en herfst. Elke periode in je cyclus heeft bepaalde voor- en nadelen die je kunt benutten als je ze toepast in je leefstijl.

Ik leer je te leven volgens deze seizoenen en geef je een heleboel tips om je voeding en leefstijl aan te passen, zodat je je cyclus en menstruatie kunt ondersteunen en verzachten. Je ervaart dan minder klachten en voelt je meer happy.

BONUS 2
Korting op kookboek vol hormoonrecepten  

Elke dag maken we keer op keer keuzes over eten. Vaak onbewust, vaak ook op basis van reclame-uitingen of slogans op de verpakking. Maar kennis ontbreekt vaak. We hebben dan ook nauwelijks iets over voeding geleerd op school. Door 'te weten over je eten' kun je vanaf nu bewust kiezen voor je gezondheid.


Je krijgt 40% korting op het boek 'Weten van (h)eerlijk eten 1' van Rineke Dijkinga. Met dit boek laat Rineke zien dat lekker én gezond eten heel goed hand in hand gaan. En dat je van iedere maaltijd en elk tussendoortje op een gemakkelijke manier iets gezonds kunt maken. Op die manier bewijs je je gezondheid keer op keer een goede dienst! 

Natuurlijk zijn er kookboeken in overvloed, maar heldere uitleg over het heilzame effect van ingrediënten is er nauwelijks. Daar brengt dit boek verandering in. Het bevat 125 recepten en per recept wordt een aantal gezondheidstips vermeld en achter in het boek staan, op alfabetische volgorde, de gezonde aspecten van de meeste ingrediënten vermeld. 


BONUS 3
Deelname affiliate programma

Je zal al schrikken van de belachelijke prijs van het PMS-plan. Maar met een heel klein beetje moeite heb je 25% van dat bedrag meteen weer terug verdiend dankzij het simpele affiliate programma. Voor elke nieuwe betalende klant die jij aanbrengt, verdien jij € 50. Terwijl je ondertussen helpt om het PMS-plan te verspreiden en zo vele vrouwen happy maakt. 

Wie is de therapeut?

profielfoto

Ellen Smits

Ellen is de oprichtster van hormoonhappy.nl. Ze is een gedreven therapeut met een brede visie op het gebied van voeding, leefstijl en mindset en met persoonlijke aandacht voor elke cliënt. Ze is zeer deskundig en gespecialiseerd in hormonen. Als ervaringsdeskundige weet ze de juiste vragen te stellen om tot de kern van jouw probleem te komen. Hierdoor is ze de aangewezen persoon jou te helpen om van je PMS af te komen. 

Anne-Kathrin profielfoto

Anne-Kathrin 

Dit is wat ze zeggen over Ellen:

"Ellen is een fijne persoon om mee samen te werken. Ze is zeer deskundig en weet de juiste vragen te stellen om tot de kern van jouw probleem te komen. Haar plan was super uitgebreid en heeft mij duidelijk uitgelegd, waarom ik bepaalde keuzes met betrekking tot mijn voeding zou moeten maken. Ook is Ellen proactief en checkt ze regelmatig hoe het met je gaat. Ze werkte voor mij als een goede stok achter de deur."

Kies voor jezelf. Word bewuster. Geniet.

Elke vrouw wil de hele maand goed in haar vel zitten. 

Weinig vrouwen werken hier ook echt aan.


Daarom draait het PMS-plan om duidelijke en concrete stappen.

Gebouwd op bewezen kennis.


Maand in maand uit maken we onszelf wijs dat we alle ballen hoog moeten houden en voor iedereen moeten zorgen. Dat is hetzelfde als getackeld worden op het voetbalveld: je gaat onderuit. Sterker nog, als jij onderuit gaat, kun je helemaal voor niemand meer zorgen. 


Een duidelijk stappenplan zorgt voor rust en stabiliteit op een reis die je energie en zelfvertrouwen zal opleveren. 


Wat zou het voor jou concreet betekenen als je eindelijk de hele maand fysiek en emotioneel in balans bent?

Wat zou het voor jou betekenen als de kwaliteit van je relatie met je partner en kinderen drastisch zou verbeteren?

Wat zou het voor jou betekenen als je weer gezien en gehoord wordt?


Maar vooral: Wat zou het voor jou betekenen als je weer de oude wordt en weer van jezelf kunt houden, de hele maand lang?


Gun dit jezelf. Kies voor levenslust. Neem het PMS-plan.


€ 300,-
€ 250,- 

Het PMS-plan

  • 3 Online coachingsessies van max. 1 uur
  • Hormoonchecklist
  • Persoonlijk hormoonplan
  • Voedingsadvies
  • Hormoonrecepten
  • Tips om af te vallen
  • Suppletieadvies
  • Tips voor stressregulatie & ontspanning
  • Overzicht hormoonverstorende stoffen
  • Beweegadvies
  • Slaapadvies
  • Alternatieven voor anticonceptie
  • Goede hormoonbalans
  • Mindset
  • Verbinding tussen lichaam & energie
  • En nog veel meer hormoontips..


LET OP: Er zijn nog maar een beperkt aantal trajecten beschikbaar.

FAQ:

Helpt dit echt tegen PMS? Het hoort er toch gewoon bij?

JA, het helpt echt en NEE, het hoort er niet gewoon bij. Dat is wat zoveel vrouwen denken en daarom jaren van hun leven verliezen. Dat hoeft dus niet. Je leert de meest voorkomende oorzaken van PMS kennen en hoe we dit op kunnen lossen door je hormonen weer in balans te brengen. En dat gaat sneller dan je denkt!

Gun ik dit mezelf?

De beste investering is een investering in jezelf. Een bekende quote. Maar het is wel waar. De meeste vrouwen denken alleen aan hun partner, kinderen of werk zodat zij het goed hebben. Niet aan zichzelf. Maar wat als jij zelf wegvalt? Dan heeft niemand meer iets aan jou. Gun jezelf dus de energie, het (zelf)vertrouwen in je lichaam en de vrijheid die je daarmee krijgt. Je bent het meer dan waard!

Is dit traject geschikt voor mij?

Wil je zonder moeite doen verlost worden van je PMS?

Dan is het PMS-plan niks voor jou.

Een gezonde cyclus dat de moeite waard is, kost nou eenmaal moeite.

Dus voordat je met mij een commitment aangaat, realiseer je de volgende dingen:

1. Je bent bereid mijn adviezen op te volgen. Dan volgt vanzelf resultaat.

2. Je hebt op dit moment geen ernstige ziekte. 

3. Je bent op dit moment niet al bij een andere (voedings)specialist of therapeut in behandeling. 


Wil je wel moeite doen voor:

- Meer energie, minder mood swings, betere slaap en minder stress?

- Intiemere momenten met je partner en lol met je kids?

- Meer eigenwaarde, beter zelfbeeld en meer zelfvertrouwen?

- Een bewuste leefstijl die past bij een goede hormoonbalans?

Dan is het PMS-plan voor jou!

Ik vind het te duur!

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken en bepalen wat voor jou duur is. Maar ik kan je wel verzekeren dat wat je voor deze prijs terug krijgt, alles waard is. Hoeveel is het jou waard om voortaan elke maand de hele maand happy te zijn ipv elke maand dezelfde ellende?

Hoe lang duurt het traject?

Het traject duurt 3 maanden. PMS is goed en snel te behandelen, maar om een stappenplan volgen en een constante verbetering te zien gaan we uit van 3 maanden.

Maar ik twijfel zo!

Als je twijfelt moet je het niet doen. Het vergt de nodige tijd, moeite en bewustwording om veranderingen door te voeren in je voedingspatroon en je leefstijl. Dat ga je alleen doen als je zeker bent dat je aan verandering toe bent.

Als je tot hier bent gekomen ben je het verplicht aan jezelf om door te pakken...

Want de inzet is hoog

Blijkbaar kriebelt er wat bij je. Is er iets in je dat zoekt naar een oplossing.


Maar je zal worden verleid door de gedachte dat nu niet het juiste moment is. Of dat het je wel lukt zonder coaching.


Maar met deze investering heb je meer te winnen dan te verliezen. 


En juist doordat je met coaching aan de slag gaat, is er iemand die je elk moment kan bijsturen en een stok achter de deur is.


Al zou je maar een verbetering zien van 10% in je klachten, je relaties met partner, kinderen en werk en je zelfvertrouwen. Wat een wereld van verschil zou dat al betekenen.


Als je niet bewust wordt van je hormonen en deze tegen je laat werken in plaats van voor je laat werken, raak je steeds meer uit balans.


Dus neem de regie in eigen handen. 


Stop met het jezelf niet gunnen. Stop met elke maand verliezen. Krijg grip op je leven.


Neem het PMS-plan.